SK News

SK:n miehistön uusi vahvistus Jarkko Liuha esittäytyy

Kuva: SK News
SK:n miehistön uusi vahvistus Jarkko Liuha esittäytyy
SK News - torstai, 16. huhtikuuta 2015, 08:36

Kangasalla asuva Jarkko Liuha kertoi jo syksyllä vaihtavansa Kangasalan sinisiin.

1. Esittelisitkö lyhyesti itsesi.

Olen Jarkko Liuha, 37-vuotias ja olen töissä luokanopettajana Kangasalla. Perheeseen kuuluu vaimo Riina ja kolme alle kymmenvuotiasta lasta. Opiskeluaikanani Jyväskylässä vaihdoin edelliseen seuraani Vehkalahden Veikkoihin, jota tuli edustettua vuodet 2004-2014. Nuoruusiän suunnistusseuroja olivat Vaajakosken Terä ja nykyisen Suunta Jyväskylän edeltäjät Suunta-941 ja Suunta-101. Ensimmäisen suunnistuskisan juoksin jo 6-vuotiaana, joten kilpasuunnistusura on jatkunut jo kolme vuosikymmentä.

2. Miksi vaihdat seuraa ja miksi SK?

Olen asunut Kangasalla jo vuodesta 2008. Perhe ja työ vie aikaa sen verran, että ulkopaikkakunnan seuran edustaminen kävi hankalaksi. En ehtinyt osallistua enää seuratyöhön. Paikallisessa seurassa osallistumiskynnys on matala ja Kangasala SK:lla on tarjolla aktiivinen viestisuunnistusporukka. Uudet seurakaverit ovat tuttuja vuosien ajalta, joten porukkaan olen sopeutunut helposti.

3. Miten talven harjoituskausi on sujunut?

Marras-Tammikuu meni vielä rauhallisissa merkeissä harjoittelun suhteen, mutta helmikuulta olen ehtinyt harjoitella varsin laadukkaasti päivittäin. Vähälumisen talven takia suunnistusharjoituksiakin olen päässyt tekemään jo maaliskuulta lähtien. Harjoittelu tähtää hyvään kisakuntoon Jukolan viestiin.

4. Missä sinut nähdään ekan kerran SK:n paidassa?

Kilpailukausi on jo avattu Paraisilla Saaristorasteilla SK:n kisapaidassa. Vaimokaan ei ollut tunnistaa loppusuoralla.

5. Kauden tavoitteet?

Viestisatsaajalle Jukola on kevätkauden ehdoton päätapahtuma. Silloin pitää kulun olla kohdallaan. Tiomilassa jo testataan menoa muihin viestijoukkueisiin nähden. Henkilökohtaisia tavoitteita en ole asettanut, mutta aina SM-kilpailuissa startatessa A-finaali on tavoitteena. Finaalissa sitten katsotaan mihin päivän kunto riittää.