SK News

Tuomo Istolahti SK:n väreihin

Kuva: SK News
Tuomo Istolahti SK:n väreihin
SK News - torstai, 16. huhtikuuta 2015, 08:39

Ylistaron Kilpa-Veljien Tuomo Istolahti on suunnistanut talven Prahassa vaihto-opiskelijana ja liittyy Suomeen palattuaan SK:n miesvahvuuteen.

1. Esittelisitkö lyhyesti itsesi.

26-vuotias Prahassa vaihto-opiskelukevättä viettämässä oleva automaatiotekniikkaa opiskeleva teekkari. Kotiyliopisto on Hervannassa, mutta kurssit siellä on jo kokonaan käytynä, sillä opiskelut ovat diplomityötä vaille valmiina. Kotoisin olen Ylistarosta, ja tähän asti olen aina edustanut Ylistaron Kilpa-Veljiä.

2. Miksi vaihdat seuraa ja miksi SK?

Tuntuu siltä että oma taso on viime vuosina junnannut paikallaan, vaikka joitain hyviä yksittäisiä juoksuja onkin tullut. Uskon että seuranvaihto auttaa kehittymään. Suuri syy on tietysti myös että haluan juosta hyvässä joukkueessa, jossa on mahdollisuuksia päästä pokkaamaan palkintoja isoista viesteistä. Kangasala SK:n seurahenki vaikuttaa ulospäin hyvältä, ja seurassa on ennestään paljon tuttuja.

3. Miten talven harjoituskausi on sujunut?

Harjoituskausi on ainakin ollut erilainen edellisvuosiin nähden. Tuttu ja turvallinen koti Hervannassa vaihtui tammikuun lopulla Prahaan, ja alkuun oli vähän vaikeuksia päästä kunnolla harjoittelun makuun. Päivärytmien vakiinnuttua treenit lähtivät sujumaan, ja suunnistamaan pääsin lumettomassa maastossa paikallisten seurojen kanssa viikoittain. Kehittävimpiä treenejä talven aikana olivat lähes joka viikko juostut 16 tai 20 km vk-juoksut mäkisessä maastossa tshekkiläisten suunnistajien kanssa. Normaaleina talvina olen hiihtänyt pari kertaa viikossa läpi talven, mutta tammikuun jälkeen ne on korvattu juoksemalla. Alkukauden kisojen perusteella kunto on hyvä.

4. Missä sinut nähdään ekan kerran SK:n paidassa?

Tarkoituksena olisi 10milassa juosta, jos vaan saan valitsijat vakuutettua että olen joukkuepaikan arvoinen. Ekan kerran Suomessa luultavasti jossain kansallisissa kesäkuun alussa. Viime vuoden Tampere Gameseista jäi hyvä maku, joten ehkä siellä.

5. Kauden tavoitteet? Syksyn henkilökohtaisissa SM-kisoissa tavoitteena plaketti. Tietysti myös kaikki viestit sytyttää ja niitä haluan juosta hyvillä sijoilla.